სერია - გაკვეთილის გეგმა - ისტ-ის გამოყენება მათემატიკაში.
მასწავლებელი: მარინე ღვედაშვილი
საგანი: მათემატიკა
კლასი: X
თემა: მოდულის შემცველი ფუნქციები, კვადრატული განტოლება.
დრო: 45 წუთი.
მოსწავლეთა პროფილი: 16, სსმ საჭიროება არ არის.
გაკვეთილის მიზანი:
მოსწავლეები შესძლებენ ისტ-ის გამოყენებით სპეციალურად ასეთი ამოცანებისთვის შექმნილ საიტზე მოდულის შემცველი ფუნქციების კერძოდ კვადრატული განტოლების გრაფიკების აგებას და შესაბამისი თვისებების დადგენას.
მოსალოდნელი შედეგები:
- მოსწავლეებს შეუძლიათ ისტ-ის გამოყენებით გრაფიკების აგება;
- შეუძლიათ მიღებული გრაფიკებით ფუნქციის განსაზღვრისა და მნიშვნელობათა არეს დადგენა;
- ფლობენ მართკუთხა კოორდინატთა სისტემას და პოულობენ ფუნქციის ყველა საჭირო თვისებას.
ეროვნული სასწავლო გეგმის სტანდარტი:
მათ.X.1.2 მოსწავლეს შეუძლია ფუნქციის თვისებების კვლევა და მათი თვისებების გამოყენება სიდიდეებს შორის დამოკიდებულების შესასწავლად.
საჭირო წინარე ცოდნა და უნარ-ჩვევები:
რაციონალური რიცხვები, მართკუთხა საკოორდინატო სიბრტყე, კოორდინატები სიბრტყეზე, მოდული, წრფივი ფუნქცია, კვადრატული ფუნქცია, უკუპოპორციული y=k/x, (k≠0) ფუნქცია, მოდულის შემცველი ფუნქციები.
მოსწავლეებმა იციან კოორდინატთა სისტემაში მოდულის შემცველი ფუნქციების გრაფიკების აგება და მათი თვისებები - განსაზღვრის არეს, მნიშნელობათა არეს, ზრდადობის, კლებადობის და ნიშანმუდმივობის შუალედების დადგენა. ფუნქციის მაქსიმუმის და მინიმუმის პოვნა.
შეფასება და თვითშეფასება:
განმავითარებელი შეფასება - გაგება გამოყენების დონეზე.
განმსაზღვრელი შეფასება - შეფასების რუბრიკა (დანართი 1).
სასწავლო მასალა და რესურსები:
ცარცი, დაფა, კალამი, რვეული, ფანქარი, სახაზავი, ფლომასტერი, სახელმძღვანელო, მობილური ტელეფონი, ფლიპჩატი, საიტის მისამართი, ინსტრუქცია.
აქტივობა №1 - ფრონტალური კითხვები, ორგანიზების ფორმა - ჯგუფური, 5 წუთი.
აქტივობის მიზანი:
მოსწავლები შესძლებენ გაიხსენონ დავალების შესასრულებლად საჭირო წინარე ცოდნა.
აქტივობის აღწერა:
მოსწავლეები კლასში დამხვდებიან ჯგუფებად განაწილებული. წინასწარ არის არჩეული მენეჯერი, ჩამწერი, წარმდგენი და დროის აღმრიცხველი. ჯგუფებს ვაძლევ კითხვებს წინარე ცოდნის გასახსენებლად.
აქტივობა №2 - ამოცანის წარდგენა, ორგანიზების ფორმა - ჯგუფური, 5 წუთი
აქტივობის მიზანი:
ამოცანის გაცნობა. მოსწავლეთა მობილიზება სამუშაოს შესასრულებლად
აქტივობის აღწერა:
ჯგუფებს ინდივიდუალურად ეძლევათ შესასრულებელი დავალება და ინსტრუქცია მობილურ ტელეფონზე მუშაობის შესახებ. მოსწავლეები შეიარაღებული არიან საჭირო რესურსით.
აქტივობა №3 - თანამშრომლობითი მუშაობა, ორგანიზების ფორმა - ჯგუფური, 20 წუთი
აქტივობის მიზანი:
მოსწავლეები მობილური ტელეფონების დახმარებით ააგებენ მოდულის შემცველი ფუნქციების გრაფიკებს და ჩამოაყალიბებენ მიღებული გამოსახულებისთვის ფუნქციის თვისებებს.
აქტივობის აღწერა:
ოთხივე ჯგუფს მიეცემა სხვადასხვა მოდულის შემცველი 2-2 კვადრატული ფუნქცია. ისინი ისტ-ის გამოყენებით, კერძოდ მობილური ტელეფონის დახმარებით შეძლებენ ზემოთ მითითებულ საიტზე შესვლას, ინსტრუქციის დახმარებით ააგებენ ფუნქციების გრაფიკებს, ჩამოაყალიბებენ ფუნქციის თვისებებს და გადაიტანენ ფლიპჩატზე პრეზენტაციის სახით.
აქტივობა №4 პრეზენტაციის წარდგენა, ორგანიზების ფორმა - ჯგუფური, 10 წუთი
აქტივობის მიზანი:
პრეზენტაციის წარმდგენი წარადგენს პრეზენტაციას.
აქტივობის აღწერა:
წარმდგენი გაგვაცნობს შესრულებულ დავალებას.
ჯგუფები ერთიმეორეს უსვავენ მათთვის საინტერესო კითხვებს. მე ვაძლევ განმავითარებელ შეფასებას.
აქტივობა №5 - განმსაზღვრელი შეფასება, ორგანიზების ფორმა - ჯგუფური, 3 წუთი
აქტივობის მიზანი:
მიღებული ცოდნის შეფასება.
აქტივობის აღწერა:
ჯგუფებს ვაძლევ განმსაზღვრელ შეფასებას, ვიყენებ შეფასების რუბრიკას (დანართი 1).
აქტივობა №6 - საშიანაო დავალება, ორგანიზების ფორმა - ინდივიდუალური, 2 წუთი.
აქტივობის მიზანი:
განიმტკიცონ გაკვეთილზე მიღებული ცოდნა მიზნობრივი დავალების შესრულებით.
აქტივობის აღწერა:
ვაძლევ საშინაო დავალებას.
დანართი 1
| ცუდი(4-5) | საშუალო(6-7) | კარგი(8-9) | ძალიან კარგი(10) |
| ჯგუფი ვერ გაერკვია ინსტრუქციაში, ვერ შეძლო საჭირო ფუნქციების შეტანა მობილური ტელეფონის ეკრანზე, ვერ მოახერხა ტექნოლოგიების გამოყენება და შესაბამისად დავალება ვერ შეასრულა, ამიტომ პრეზენტაცია ვერ წარმოადგინა. | ჯგუფმა ნაწილობრივ შეძლო ინსტრუქციაში გარკვევა, ნაწილობრივ მოახერხა საჭირო ფუნქციების შეტანა მობილური ტელეფონის ეკრანზე, ამიტომ არასრულად შეძლო ტექნოლოგიების გამოყენება და შესაბამისად დავალება შეასრულა ცუდად, პრეზენტაციაზე წარმოდგენილი ინფორმცია იყო არაზუსტი. | ჯგუფმა კარგად შეძლო ინსტრუქციაში გარკვევა, მოახერხა საჭირო ფუნქციების შეტანა მობილური ტელეფონის ეკრანზე, ზუსტად გამოიყენა ტექნოლოგიები და შესაბამისად დავალება შეასრულა კარგად, მცირე შეფერხებებით / გადაცდომებით პრეზენტაცია იყო ნორმალური. | ჯგუფმა ძალიან კარგად შეძლო ინსტრუქციაში გარკვევა, ზუსტად მოახერხა საჭირო ფუნქციების შეტანა მობილური ტელეფონის ეკრანზე, სწრაფად შეძლო ტექნოლოგიების გამოყენება და შესაბამისად დავალების შეასრულაც, პრეზენტაცია იყო ძალიან კარგი. |
გაკვეთილი ჩატარდა 15.11.2018 წელი - გაკვეთილის ამსახველი ფოტო მასალა და რეფლექსია
